Ljuset

Det märks verkligen att det har vänt nu. Att det blir ljusare och ljusare för var dag. Var timme. Det är inte beckmörkt när vi äter frukost trots att mina barn är väldigt morgonpigga. Det känns konstigt att sätta på dem pyjamas när det fortfarande är ljust ute. Men kliver man upp vid fem så stoppas man i säng vid sex på kvällen. Och dom klagar inte. Inte jag heller. Mina kvällar är heliga.
 
Tänk så mycket ljuset gör för oss nordbor. Alla blir lite gladare, lite piggare. Det känns inte helt hopplöst att kliva upp. Man längtar efter att få på sig kläder och gå ut. Vår och sommar känns inte så långt bort trots att det fortfarande är rätt många minusgrader och snön ligger kvar. Och just idag känns allt lite extra bra för efter lunch kommer sambon hem. Adam springer till dörren och säger babba varje gång jag säger att pappa kommer hem idag. Det kommer bli ett kärt återseende.

Kommentarer
Postat av: Suz

Baba betyder faktiskt pappa på turkiska :)

Svar: Coolt! Då ska jag börja skryta om att han är tvåspråkig ;)
Landkrabba

2013-03-02 @ 06:50:00
URL: http://www.icanrestwhenimdead.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0