Snabba skor

Jag har aldrig hittat några joggingskor jag varit nöjd med. Jag har fått ont i benhinnorna. Jag har fått ont i knäna. Jag har fått skavsår som inte varit av denna värld. Men för ett par år sedan testade jag att springa på bandet hos Intersport och killen plockade fram en modell som skulle passa bra. De hette då Asics GT2150. Jag har sedan avverkat både GT2160, GT2170 och i år blev det ett par GT2000 som de heter nu. Sköna, snabba och snygga. Testade att jogga drygt 3 km igår. Med syskonvagn ska jag väl tillägga. Tiden blev 23 minuter och det är jag nöjd med. Det är en sak att springa ensam i joggingspåret. Det är en helt annan sak att springa i stan med vagn. Det är rödljus, trottoarkanter, nappar som ska stoppas i, sitsar som ska fällas, avslängda mössor som ska plockas upp. Men snart kan jag sticka ut på Stensö och springa själv. Innan hösten är här ska jag kunna springa en mil. Så. Nu har jag skrivit det. Alltså måste jag göra det. Fan.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Heja dig! Hade en fin liten plan att springa tjejmilen 2010 och helst då på under en timme. Men då vart jag gravid och kände att börja löpträna inte var riktigt så smart. Men lyckades ta mig runt Vårruset på 37 minuter några månader efter jag fick Sonja. Men någon gång ska jag lyckas ta den där milen så är det bara.

2013-04-26 @ 22:17:13
Postat av: Maria Berndtsson

Var ju inte meningen att lägga en anonym kommentar. Datorn hängde sig och grejade en massa.

2013-04-26 @ 22:27:58
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se/
Postat av: Frida

Heja dig! Klart du kommer att kunna springa en mil innan hösten - det är bara att springa på! Jag gör dig gärna sällskap någon kväll i spåret! För mig är det alltid svårast att ta mig förbi nummer två och tre - därefter springer man nästan på automatik. Så du kanske får dra mig förbi just de två ;)

2013-04-27 @ 10:15:48
URL: http://lowemo.com/
Postat av: Linda Claesson

Härligt! Jag måste också köpa mig ett par nya asics. Och milenfixar du llätt!

2013-04-29 @ 21:42:02
URL: http://svartvitkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0