En välsignelse

 
Adam är tokig i traktorer. Det finns inget som slår en traktor i hans värld. Vi bor i ett ganska sort lägenhetsområde så vaktmästarna kör runt i små John Deere-traktor. Och dom måste man ju självklart kolla in. Han går runt och känner på skopan, pillar på hjulen, tittar nyfiket in i hytten. Vaktmästaren har frågat om han vill sitta i traktorn men då blir han blyg och gömmer sig bakom mig. Idag var lyckan gjord. Det stod en stor traktor utanför köksfönstret. Lycklig liten kille som stod där på köksstolen. Han pekade på stolen bredvid och sa bror men Samuel fick inte ut riktigt lika mycket av traktorspaningen. En bekant kommenterade ett av mina foton på Facebook med att traktorer är en välsignelse. Jag är beredd att hålla med. Vad lockade man barnen med innan traktorernas tid. Kom så går vi ut och kollar på hästen? Traktorer, grej of the day!

Kommentarer
Postat av: Maria

Hoppas det intresset finns hos vår Busa då. Jag menar vi bor på landet; traktorer finns det gott om ;)

2013-04-22 @ 21:14:37
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se
Postat av: Inga M

Konstigt det där med pojkars intresse för traktorer. Det ska ju inte finnas skillnader i kön så, utan det ska vara inlärt beteende. Men ibland undrar man.

2013-05-02 @ 07:10:42
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0