Till brorsbarnen

 
Här är ett litet paket som jag skickade iväg till mina brorsbarn igår. Brorsonen är två månader äldre än Adam, det vill säga 17 månader, och det andra brorsbarnet ligger fortfarande och myser i mammans mage. H*n beräknas göra entré om ungefär en vecka. Spännande! Sydde ett babynest till dem också i ett tyg som de blivande föräldrarna själva valde ut. Blev en del tyg över så det blev även ett litet örngott. Samt mössa till stor och liten och dreegglis till liten. Paketet anlände idag och det var uppskattat. Då blev jag glad!

Kommentarer
Postat av: Inga M

S¨å fint du har gjort. Och ett babynest till! Det blir säkert succé.

2012-09-13 @ 07:22:45
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Ulrika

Ett sånt där babynest verkar rysligt praktiskt! Var kan man hitta mönster för ett sånt?

2012-09-13 @ 10:34:46
URL: http://psychobabblebitch.blogspot.se/
Postat av: emsut.


Åhå vad du är pysslig! :D

2012-09-13 @ 11:08:08
URL: http://emsut.wordpress.com
Postat av: Carolina

Vilka fina grejer du knåpar ihop. Tänkte försöka mig på ett lapptäcke nu när gravid-pyssel energin har kickat in:)

Vad gäller sittdynan köpte jag "vadd" på metervara... Ca 0,5 cm tjock...svårt att förklara:) för selen så hade inte min symaskin så stora/långa knapphåls mallar. Så sydde på frihand med sådan söm som ser ut som runt ett knapphål.

Inte långt kvar för er del nu... Kan inte fatta att man själv går in i v. 31 imorn. Blir 22 månader mellan viggo o lillasyster.

Svar: Jag sydde också ett lapptäcke för ett tag sedan. Tyckte det blev riktigt bra trots allt. För ett par månader sedan visste jag inte ens hur man trädde symaskien ;) Vet inte alls hur, eller om, den där knapphålsgrejen funkar så det är väl bara att testa på en liten bit först. Annars är det bara att vänta tills Jollyroom kör 10% nästa gång ;)
Tiden går mycket fortare den här gången. Går in i vecka 34 imorgon! Galet! Satt och tittade i kalendern igår. "Den här helgen ska vi åka bort, sen är det skördefest, sen ska vi till mamma och pappa, sen ska du jobba och sen kommer bebis". Eeeh...? Det är ju snart?! ;)
Landkrabba

2012-09-16 @ 21:01:50
URL: http://sjomansfamiljen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0