Snart

Om sisådär fyra timmar landar sambon på småländsk mark. Underbart! Vi har fyra härliga veckor framför oss och det enda vi egentligen planerat är ett besök på Kolmården. Skönt att bara kunna ta det som det kommer. Förra ledigheten for vi land och rike runt. Det var roligt och det kändes som om de fyra veckorna faktiskt räckte till allt vi skulle göra. Vi hann med så mycket. Ibland känns det så. Oftast går de alldeles för fort.
 
Men fyra veckor ledigt tillsammans. Sen tar han och slänger sjömansäcken över axeln och åker igen när vi går in i vecka 37. Lite spänning i vardagen måste man väl ha?! Fast då blir han bara ute två veckor och förhoppningsvis stannar liten i magen till dess. När jag tänker på det så, att han bara har ett halvt arbetspass kvar innan liten kommer känns det konstigt. På något sätt så "räknas" inte tiden hemma på samma sätt och det känns som om det bara är två veckor kvar. Vilket det förhoppningsvis inte är!
 


 
Var på kontroll hos barnmorskan igår. Allt var bra med mig och den lill*. Adam har varit med på samtliga kontroller men jag tror inte att han förstår vad som komma skall. När vi har varit där har jag förklarat vad det är som låter men han kan inte bry sig mindre. Barnmorskan har en gul traktor i en leksaksback och inget syskon i världen kan väl vara viktigare än en gul traktor?!
 
Vet inte hur mycket han förstår när jag pratar om bebisen. Pratar inte om den så mycket faktiskt. Tänker att det är så långt kvar och om han nu förstår lite av vad jag säger så blir det fel eftersom så små barn inte har någon tidsuppfattning. När det börjar närma sig tänker jag prata mer om bebisen. Se om vi kan hitta någon pekbok. Visa små kläder. Jag tror att små barn förstår mycket mer än vad vi vuxna tror och om han nu inte förstår så har jag i alla fall gjort ett försök. Han lär ju i alla fall märka när bebisen gjort entré!
 
Hur har Ni förberett Era barn på att de ska få ett litet syskon?

Kommentarer
Postat av: Carolina

Åh det börjar närma sig... Verkar som ni lever spegelvänt mot oss, Daniel åkte idag:( men han kommer oxå hem när jag precis gått in i vecka40....vardagsedge:)

Viggo fattar en hel del faktiskt och klappar och pussar på magen. Gav den saft genom naveln, stoppar in nappen i naveln osv. Lite on gjorde det när han skulle borsta bebisens tänder;-) En tandborste stenhårt i naveln.
Hihi

2012-09-12 @ 19:09:26
URL: http://sjomansfamiljen.blogg.se
Postat av: Maria

Oj, det lät som lite mycket spänning i vardagen, vi hade det bra, maken var ute en halv turn och kom hem drygt två veckor före BF och var hemma två efter ca innan han gjorde två veckor ute till. Perfekt timing helt enkelt.

2012-09-12 @ 23:09:57
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se
Postat av: emsut.

Så fin du är!

Svar: Tack :)
Landkrabba

2012-09-13 @ 11:11:12
URL: http://emsut.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0