Fingerfärg

 
Idag fick Adam testa finegrfärg för första gången. Jag misstänker att det var jag som uppskattade det mest... Det är roligt att introducera helt nya saker för honom. Oavsett vad det är så möts det nästan alltid av skepcis. Han är väldigt misstänksam av sig. Men efter att själv ha visat hur man kladdade med färgen samt att ha tagit hans händer och fört dem över pappret lossnade det lite. Börjar märka att vi kan göra mer och mer saker "tillsammans". Samspelet blir bättre för var dag oavsett om det handlar om att läsa bok, rulla boll eller sjunga. Längtar så tills han lär sig att gå. Det känns så stort att kunna gå på promenad med sitt barn. Dock verkar han inte ha någon som helst brådska med det utan fortsätter hoppa fram på rumpan...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur gammal är han egentligen???

Svar: 15 månader.
Landkrabba

2012-09-27 @ 20:45:35
Postat av: Inga M

Ett kul sätt att måla med fingerfärg är att stå vid diskbänken och måla på den. Sedan kan man trycka av med kraftigt papper så att det blir fina konstverk ;-). Lätt att göra rent med en svamp och så kan man avsluta med att gegga lite med vatten också! Vattenlek vid kranen brukar vara uppskattat, med trattar och slangar och muggar.

Svar: Det ska jag lägga på minnet! Den matstol i plast från IKEA som vi har är också bra eftersom det är lätt att kladda på brickbordet och sen bara torka av det. Men jag hade inte en tanke på att jag kunde trycka av "konstverket" ;)
Landkrabba

2012-09-27 @ 22:41:16
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0