Vecka 40

Vecka 40 idag. 39+0. En vecka kvar till BF. Jag har aldrig varit gravid i 40e veckan innan. Adam är född i 38+6 och nu när kvällen närmar sig känner jag en viss irritation över att bebis inte kommit. Trots att det är en vecka kvar egentligen. Jag har hela tiden varit så säker på att h*n skulle göra entré tidigare än beräknat. Typ i vecka 37, 38 bara för att sambon inte var hemma. Nu är jag precis lika säker på att jag kommer gå två veckor över tiden. Bara för att sambon är hemma. Murphys lag liksom.
 
Jag mår bra. Jag har inte ont någonstans. Det gör egentligen inget om bebis är kvar i magen en vecka till eller två. Eller tre. Tre veckor från nu och vi kommer ha träffat vår bebis. Hoppas på förr än senare såklart. Orden det gör inget om bebis är kvar i magen en vecka till eller två sa jag till mamma igår i telefon. Och jag menade det. . Nu är jag som sagt bara irriterad. Less på allt. Det svänger snabbt nu. Om ett par timmar är det i alla fall Grey's Anatomy.

Kommentarer
Postat av: Maria

Spännande, när som helst är det dags och ni kommer bli fyra. Jag gick över fyra dagar och tyckte det var superirriterande trots att det väl var rätt väntat första gången.

Svar: Ja, jag hoppas på när som helst ;) Svägerskan födde första barnet en vecka tidigt och blev igångsatt efter två veckor med andra barnet :P
Landkrabba

2012-10-31 @ 19:40:26
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0