Tips på appar till Android?

För ett par veckor sedan köpte jag en ny telefon, en Samsung Galaxy SII blev det. Är nöjd med den so far men känner att jag inte riktigt utnyttjar den till fullo. Alla säger att Samsungs telefoner är så häftiga och att de kan så mycket men jag använder min på ungefär samma sätt jag använde min Sony Ericsson från 2008, det vill säga till att ringa, sms:a, kolla mail och Facebook. Visst, jag använder webläsaren en del och tycker det är guld att kunna filma Adam och sen direkt kunna maila iväg filmen till sambon utan att behöva koppla in telefonen i datorn. Men jag antar att det finns så mycket mer jag kan göra med denna lur?
 
Så, vilka appar rekommenderar ni? Har installerat ett gäng praktisksa så som banken, ICA, Tradera och en gravid-app. Men vad finns det mer? Jag vet inte ens vad jag ska söka efter! Är som sagt nöjd med att kunna ringa och sms:a men det vore ju kul att utnyttja telefonen lite mer ;)

Kommentarer
Postat av: Maria

Numera finns ju blogg.se appen till android med om du skulle vilja blogga från telefonen, jag har inte provat den än men vet att den strulat en del på iphonen. Träningsappar gillar jag en del men kan inte komma på någon specifik. Använder mest min iphone men har en surfplatta med android med.

2012-10-17 @ 13:13:47
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se
Postat av: Linda Claesson

Runkeeper gillar jag. Då kan du logga löprundor, promenader och cykelturer och bli lite extra peppad. Sedan har jag flera radiostationer, receptappar med mera. En lite kul är mathantverk. Roligt om man är ute på tur att kunna hitta små lokala butiker och bodar att besöka. :)

Svar: Mathantverk låter som den perfekta appen för mig :) Såna saker gillar jag! Tack! Och Runkeeper ska jag ladda hem sen när tempot på promenaderna ökar igen, för tillfället vaggar jag fram som en gammal tant med höftproblem ;)
Landkrabba

2012-10-17 @ 13:50:54
URL: http://svartvitkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0