Sex år

För sex år sedan var jag på en Halloween-fest på den eminenta puben Sjösjukan i Kalmar. Min fantasi var inte på topp så jag klädde ut mig till pirat. Läs: jag klippte sönder ett par jeans, drog på mig en svart topp, en döskalle-scarf runt huvudet och kletade svart ögonskugga lite här och var i ansiktet.
 
Jag började kvällen tillsammans med en vän jag inte träffat på länge. Vi drack alldeles för mycket rom. För det är det pirater gör. Sen ritade vi skattkartor som vi eldade lite på i hörnen. Vi var djupt filosofiska när vi döpte om biblioteket till kunskapens hus och fängelset till de förlorade själarnas hus. Själva målet med vår långa vandring i staden var Sjukan. Sjösjukan alltså. Inte sjukhuset. Vi hade ritat ut den som en skattkista.
 
Exakt vad för skatt vi trodde att vi skulle hitta där vet jag inte. Säkert en flaska mörk rom (mycket möjligt att vi hittade det också). Jag vet bara att jag hittade den absolut finaste skatten av dem alla. Jag tog min tubkikare, skuttade fram till honom och sa kaxigt jag har spanat in dig. Bevisligen lyckades den offensiva taktiken då vi hela kvällen tokhånglade sådär som bara 22-åringar på Halloween-fest gör.
 
Sex år senare sitter vi här. Nåväl. Jag sitter hemma i soffan och han står vid bagagebandet på Kastrup men ändå. Vi är en familj. Vi har en underbar unge och nästa unge gör snart entré. Vi har bolån och kör runt med en silvrig kombi med Cars-solskydd på bakrutorna. Living the dream. Det trodde jag inte för sex år sedan, att min lilla offensiv skulle kunna bli så himla bra. Jag älskar mitt liv. Jag älskar vårt liv. Jag älskar DIG!

Kommentarer
Postat av: Linda Claesson

Härligt! Lycka till nu med bebisen.

2012-10-26 @ 23:00:57
URL: http://svartvitkatt.blogg.se/
Postat av: Maria

Den historien kan man dra för barnen sen när de blir större i alla fall, jag och älsklingen min har snart åtta år tillsammans men vår historia är det få som vet hela och den får modifieras när våra barn vill veta. Härligt att han snart är hemma nu!

2012-10-27 @ 00:16:43
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se
Postat av: anne

Härlig historia!

Barn nr 2 kommer ganska snart nu? :)

Svar: Ja, BF är den sjätte november så vi får se när h*n vill göra entré. Storebror var en vecka tidig och det känns lite konstigt att det är på tisdag om man "översätter" det till den här graviditeten :)
Landkrabba

2012-10-28 @ 20:04:28
URL: http://annnne.blogg.se
Postat av: anne

Lycka till! :)

2012-10-31 @ 18:07:13
URL: http://annnne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0