Honey, I'm home!

Det är inte ofta jag önskar att sambon kom hem varje kväll som "vanligt" folk gör. Att leva så som vi gör är helt outstanding och i dagsläget vill jag inte byta. Men sen Adam föddes har det ändå varit en handfull gånger då jag tänkt att det vore skönt om han kom in genom dörren kvart över sex. Idag har varit en sådan dag.
 
Dagen började med kontroll på MVC. Bebis verkar ha det bra och jag tror att jag mår bra jag med. Jag vet faktiskt inte. Ska gå på tätare kontroller då hon tyckte att min blodtryck stigit mycket och att jag hade lite äggvita i urinen. Både blodtryck och äggvita låg inom de tillåtna gränserna så i dagsläget är det absolut inte tal om någon havandeskapsförgiftning men jag kan inte hjälpa att jag blir orolig. Inget är fel men tänk om något blir fel? Tankar om hur det praktiska ska lösas dyker upp. Om jag skulle bli sjuk, blir jag inlagd på sjukhus då? Vem tar hand om Adam då i så många dagar? Det kan ju trots allt ta fyra, fem dagar innan sambon kommer hem. Om jag blir ordinerad vila, hur vilar man med en tjurskalle på 16 månader som tycker att morsan är aptrist för att hon inte kan rulla runt på golvet, krypa i kryptunneln på lekplatsen eller leka tittut under bordet? Då vore det skönt att veta att mannen kommer hem efter jobbet varje dag. Att han inte är på anda sidan Nordsjön. Jaja. Om jag skulle bli sjuk så löser det sig väl då. På något sätt.
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Visst är det skönt med de där underbara långa ledigheterna ihop men som sagt andra dagar när man helst vill gömma sig under täcket eller bara bryta ihop vill man ha en make som kommer hem. Är ju inte alla gånger man bara vill lassa över problem på den andra över telefon heller, de kan ju inget göra

Svar: De stunder då jag vill gömma mig under täcket går oftast rätt snabbt över. Bryt ihop och kom igen liksom, det är lite så jag jobbar. Och har nog alltid gjort. Har kommit på att det enklaste sättet är att ta med sig ungen under täcket eftersom det oftast är en övertrött skrikig unge som gör att eventuella breakdowns närmar sig ;) Men det som känns jobbigt är ju om något "allvarligt" händer...
Landkrabba

2012-10-18 @ 18:43:45
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se
Postat av: Frida

Honey, I'm home!
Anmäler mig som provisorisk make och playhouse för Adam :)

Svar: Finaste provisoriska maken!
Landkrabba

2012-10-18 @ 18:43:55
Postat av: Inga M

Läser kommentaren ovan o ler lite. Det verkar ordna sig till det bästa. Och så skulle jag kunna tänka mig att du någonstans har en mamma som tar ledigt och kommer störtande om det skulle bli kris. Jag skulle i alla fall göra det om du vore min dotter.

Svar: Ja, saker och ting löser sig. Det gör de alltid men vissa stunder känns det tungt. Dock är det i regel snabbt övergående :)Har en underbar mamma, och pappa, 45 mil bort. Jag kanske nämnt någon gång att de är yrkesfiskare? Det gör det lite knivigt med ledighet då det är svårt att lämna redskapen vind för våg i havet. Speciellt nu i hummertider. Tror att längsta semester de haft sedan 80-talet har varit fyra, fem dagar. Bortsett från de vintrar då isen lägger sig. Fast det är ju egentligen inte semester utan arbetslöshet.
Landkrabba

2012-10-20 @ 06:38:43
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0