Gosegris kräver nya kuddar

Vi har en gosegris här hemma. Han heter Adam och har bestämt sig för att mamma och pappas säng är bästa platsen att sova på. Han gör så i perioder och det är inget vi försöker ändra på. Däremot så sover han ju inte som oss. Det vill säga med huvudet mot huvudgaveln och fötterna nedåt, mot fotgaveln. Helst sover han på tvären. Uppe på en kudde. Min kudde. Varför sova på någon av sambons kuddar som ändå bara ligger där liksom? Så inatt när jag låg vaken och buffades med bebis i magen kom jag på den ultimata lösningen. Nya kuddar!
 
Kuddar i formatet 90 x 50 cm. Då borde det ju bli lite plats över till mitt huvud också?! Så när gosegrisen vaknat från middagsvilan, som han sover i sin säng, då duger den minsann, och käkat lite lunch bär det ut på fredagsshopping. Kuddar har jag spanat in på Sängjätten och örngott på Hemtex. Att det dessutom är barnbidragsdag gör ju shoppingen desto bättre. Jag misstänker att även gosegrisen kommer uppskatta de nya kuddarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0