28 dagar til BF

Min gravid-app sa idag att det är 28 dagar kvar till BF. Vecka 37. Nionde månaden. Det är nu någon gång man ska föda barn va? Den här graviditeten känns fortfarande overklig. Att det är mindre är en månad kvar borde ju få mig att vakna upp... Det är lite spännande att se hur punktlig bebis kommer vara. Adam gjorde entré en vecka innan utsatt datum. Jag var helt oförberedd på att man som förstföderska kunde föda innan det berömda datumet. Hela tiden hörde jag att förstföderskor minsann alltid gick över tiden. Jag var inställd på att gå en vecka över tiden, inte föda en vecka innan!
 
Sambon packade sjömansäcken och åkte idag. Han ska bara vara ute två veckor den här gången. Två veckor, det är ingenting. Såvida inte bebis vill komma under de kommande två veckorna. Det vore minst sagt taskig tajming. Läste någonstans när jag väntade Adam att 97% av alla barn föds inom intervallet +/- 2 veckor från BF. Det är rätt bra odds med andra ord. Om siffran är sann vet jag inte men jag tänker inte dubbelkolla den för att få veta att oddsen inte är lika bra. Så nu hoppas vi att ungen har det bra i magen och stannar där minst två veckor och en dag till. Gärna lite längre så vi hinner ha lite familjetid vi tre tillsammans innan vi sen blir fyra!

Kommentarer
Postat av: Inga M

Ok det kan alltså bli ett novemberbarn. Det är bra att få en födelsedag framöver som lyser upp den lite mörka månaden. Jag fyller också i november och har gillat det. Det är inte så många andra begivenheter under den månaden. Ska bli spännande att följa det hela via bloggen, hoppas du håller oss uppdaterade.

Svar: Ja, bebis är beräknad till den 6e november. Gustav Adolf-dagen! Då kan man alltså få både bakelse och tårta?! ;) Sambon och jag fyller båda år i februari och det är ju också en sån där tråkig månad utan några andra festligheter. Bortsett från sportlovet när man är barn då.Uppdateringar kommer det allt att bli. Eller, det är väl när det inte kommer uppdateringar det hänt något spännande ;) Så var det när Adam föddes. Det var sambon som några dagar efter förlossningen påpekade lite fint att jag hade fått flera nyfikna kommentarer på vad som egentligen stod på. Själv hade jag helt glömt bort bloggen...
Landkrabba

2012-10-10 @ 06:20:32
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Inga M

Jag kan tänka mig att bloggen kommer lite i skymundan efter förlossningen.

Kul med Gustav Adolf-dagen! Lätt att komma ihåg också. Men kanske inte en dag som man döper sina barn efter. Min pappa föddes 1913 den 21 november och blev döpt efter den tidens ideal till Gustav Adolf i mellannamn. Allt ändrar sig! Jag fyller den 30, gubben den 27:e så vi har mycket firande i november.

2012-10-10 @ 10:02:37
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0