Rock of Ages

För några månader sedan fick jag buzza Lovefilm. Jag hade aldrig hört talats om sidan innan men fattade snabbt tycke för konceptet. Vi kollar inte särskilt mycket på vare sig TV eller film men det jag gillade är att man får ha filmerna hemma hur länge som helst. Det är ju inte alltid en filmkväll blir av och det är ju trist att lämna tillbaks filmer man inte sett, eller betala tråkiga påminnelseavgifter. Så efter testperioden bestämde vi oss för att fortsätta med det hyrpaket vi fått testa, fyra filmer i månaden för 79 kronor. Vi tänkte att det kommer ju blir betydligt mer tid i soffan framöver när man vill ligga ch gosa med sin lilla bebis hela kvällarna!
 
Här om dagen såg vi filmen Rock of Ages. Vi hade inte läst något om den. Allt vi visste var att den låg på topplistan och att det var flera stora skådeseplare med i den. Trodde nog att det skulle vara någon film i stil med Neil Strauss böcker. Sex, drugs and rock'n'roll. Blev dock överraskade när vi insåg att det var en musikal! Musikaler kan vara lite halvtöntiga tycker jag men den här var verkligen bra! Storyn var väl lite förutsägbar men det blev en filmkväll fylld med skön musik med bland annat två av mina absoluta favoritlåtar, Don´t Stop Beliveving och Here I Go Again. Så gillar ni rock så kanske ni gillar den här musikalen!

Kommentarer
Postat av: Maria Berndtsson

Den kanske man ska spana in nu när maken är borta, låter inte som något han skulle vilja se så.

2012-11-19 @ 18:07:54
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0