Julmarknad på Kalmar slott

Igår var vi på julmarknaden på Kalmar slott. Tror att jag varit på den varje år jag varit i stan när den ägt rum. Det är en mysig marknad, speciellt när det är mörkt och slottet är upplyst och det står massor av marshaller på slottsgården och runt vallgraven. Igår blev det dock bara ett snabbt besök för att handla några av de godsaker vi fastnat för.
 
Vi väckte en del uppmärksamhet. Jag bar Samuel i trikåsjalen och många kom fram och tittade och kom med fina kommentarer. Sambon bar Adam i Ergon. Adam som besväras av tand nummer 16 och tutar (läs skriker högt, mycket och ofta) mest hela tiden. Vi hann i alla fall handla det vi hade tänkt, hade gjort en prioriteringslista i huvudet då vi misstänkte att det kunde bli precis som det blev. Hann inte med att titta på allt vackert hantverk i år men såvitt jag vet så är det jul nästa år också?!

Kommentarer
Postat av: Maria Berndtsson

Praktiskt med sjal och sele sådär bland massa folk. Och det är absolut jul nästa år med så det kommer fler chanser. Ibland så är det ju barnen som får diktera villkoren.

2012-11-30 @ 20:57:37
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Varje år när juldagarna svichat förbi tänker jag "ja ja, det är snart jul igen" och visst känns det så nu när det närmar sig igen?

2012-11-30 @ 23:25:32
URL: http://familjenvild.blogspot.se
Postat av: Inga M

Kalmar slott är jättefint, vi har varit där i något sammanhang med festligheter, minns inte vad det var. Läser lite om din tillvaro med två barn nu. Kan tänka mig att det kommer att funka helt ok att vara ensam med två små, men kanske lite isolerat. Svårt att dra iväg kvällstid med båda.

Men kolik slapp ni kanske i alla fall?

Svar: Adam har alltid varit väldigt kvällstrött så på sätt och vis har jag alltid varit bunden vid hemmet på kvällarna, eftersom han sover väldigt dåligt i vagnen/hos någon. Har vant mig vid den biten och tänker inte så mycket på det. Uppskattar istället tiden själv på kvällarna, att kunna laga mat, renovera, läsa, titta på TV eller vad jag nu vill göra. Får se om Samuel blir lika kvällstrött han med?!
Det magonda är mycket bättre, så skönt! Var lite orolig där några dagar när han skrek och skrek och jag tänkte "ska det vara så här i några månader?!". Men magdroppar, magmassage och nya nappflaskor har gjort det mycket bättre!
Landkrabba

2012-12-01 @ 10:44:26
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Linnea -Mamma Vild

Ojsan, det var jag som råkade bli anonym där uppe :)

2012-12-02 @ 22:18:21
URL: http://familjenvild.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0