Tid

Tid. Ett ganska föränderligt begrepp. I alla fall hur tiden upplevs. Vissa dagar bara försvinner, andra tar aldrig slut. Ibland går fyra veckor långsamt, ibland går de snabbt. Undrar varför det är så? För min del har det inget att göra om jag gör mycket eller inte. Snarare är det tvärtom. Sen sambon åkte för en och en halv vecka sen har vi gjort så himla mycket. Det känns som om han borde komma hem snart på grund av det. Hänger ni med?

Sonen blir elva månader idag. Alla säger att tiden med småbarn går så snabbt. Jag vet inte om jag håller med. Visst, de här elva månaderna har gått fort men ändå inte fort. Jag har inget att jämföra med. Jag kan säga att ett sommarlov gick snabbt för jag vet hur de andra brukar kännas, jag kan säga att en helg gick snabbt för jag har upplevt ett gäng men första året med första barnet, det är ju här och nu!

Lite halvflummiga funderingar på lördagkvällen i brist på rödvin. 2011 var i alla fall ett väldigt bra år och nu är det 2012 och Adam fyller ett om en månad och det är också ett förbaskat bra år. Så nu speedar vi upp tiden lite grann så vi kan dra på semester till Bornholm! Det är det jag längtar mest efter just nu. Fyra underbara dagar där och sen hem och fira ettåringen och planerna för resten av sommaren, de håller jag för mig skälv ett tag till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0