Mors dag

På söndag är det Mors dag. Min allra första Mors dag som mamma! Det känns lite häftigt. Jag har aldrig sett Mors och Fars dag som några stora högtider. Jag har köpt ett kort och någon liten present, mest för sakens skull. Det är egentligen samma sak med Alla Hjärtans Dag. Kommersiella högtider. Uppskattning och kärlek ska man visa hela året, det behövs ingen särskild dag för det. Men nu när dagarna finns så kan man ju göra något litet extra. Och i år är det jag som ska firas!

Jag vet inte vad grabbarna planerat. Adam bad mig skicka en länk till sin pappa, han visste inte hur man gjorde. Jag fick dock lova att inte klicka på länken. Han sa att pappa skulle förstå. Fick svar "Okej Plutten, det är uppfattat". Så jag har verkligen ingen som helst aning! Inte alls. Men det kommer nog bli en bra dag. Min första Mors dag!

Firar Ni Mors och Fars dag?

Kommentarer
Postat av: Ulrika

I vår familj har det varit lite olika. När vi barn bodde hemma brukade vi fira föräldrarna lite. En blombukett eller så. Nu när vi alla tre bor en bit ifrån så har det varit sisådär med firandet. I år har vi dock gjort en present i form av ett collage på oss tre som vi ska skicka upp till mamsen.

2012-05-22 @ 08:10:36
URL: http://psychobabblebitch.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0