En intressant nattning

Sen Adam var cirka sju månader har han druckit välling på kvällen. Började med Sempers havrevälling men testade här om dagen Nestlés fullkornsvälling med päronsmak. Den gick ner precis lika enkelt som havrevällingen. Och sen var det dags för kvällens nattning. Han skrek och fäktade med armarna när flaskan kom till munnen. Tänkte att han kanske kommit på att det var ny välling så jag gjorde en ny flaska med den gamla vällingen med samma resultat. Istället fick han gröt och somnade som vanligt.

Han har betett sig så här innan. Det var när han inte ville ha ersättning längre. Först var det på eftermiddagen. Testade tre dagar i rad med samma resultat. Sen började han likadant på kvällen och då gick vi över på välling. Och nu sitter jag här och funderar på om vällingens tid redan är förbi.

Jag har förstått att många ser det som ett "måste" att barnet skall äta välling men det bryr jag mig inte om. Han kan likväl äta gröt. Men vällingstunden var ju vår mysstund. Den stund då han låg stilla i famnen och var min lilla bebis för två minuter. Jag är mycket väl medveten om att det är väldigt egoistiskt tänkt... Får se hur morgondagens nattning går. Kanske var det en engångsföreteelse, kanske inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0