12 månader, 12 övernattningar

Jag läste igår på Naturkompaniets Facebook-sida att de skulle dra igång ett internt arrangemang som de kallade 12 månader, 12 övernattningar. I korta drag så gick detta ut på att de en gång i månaden skulle träffas, laga mat utomhus, testa produkter och övernatta i naturen. Jag tyckte det lät som en helfestlig idé!

Tyvärr har jag inte så många vänner som är friluftsintresserade. Jag har förstått att friluftsliv ofta ses som något krångligt och obekvämt. När jag berättar att vi i sommar skall vandra, oavsett om det är på Öland eller i fjällen så tittar folk på mig som om jag kommer från Mars. Ofta har vi fått höra att det inte går att fjällvandra med en bebis. Människor har frågat om vi verkligen skall ha med Adam när vi skall och vandra. Nej, vi tänkte ta ur batterierna ur honom och ställa in honom i garderoben.

Brukar Ni tälta eller sova i vindskydd? Och vad är Ert bästa recept för att laga mat på stormkök eller över öppen eld?

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Våra släktingar har alltid haft med sig sina barn i olika storlekar, men oftare på vintervandrande med dagsutflykter och pulka att dra dem som inte orkar gå eller åka skidor. Jag har ingen egen erfarenhet av sånt. Vår favvovariant av mat ute är att ha med bacontärningar, bryna i liten kålbullepanna, hälla på kålbullesmeten (lika delar kornmjöl, vatten och så lite salt), vända och steka till en pannkaka.Serveras med lingonsylt.

2012-03-10 @ 08:13:58
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0