Syskonvagn

Att välja den första vagnen var lätt. Valet föll direkt på en Emmaljunga CityCross och vi har inte ångrat oss en sekund. Efter att vi dessutom fick testa en teutonia BeYou via Smartson blev kärleken till CityCrossen ännu starkare. Nu är det då dags för en ny vagn och det valet känns inte lätt.

Det är få vagnar som lever upp till mina krav. Jag vil inte ha en vagn där båda barn måste sitta framåt. Aldrig att jag låter en bebis på fem, sex månader åka framåt. Så där faller Urban Jungle som är den vagn jag fastnat lite för. Håll fast vid Emmaljunga om du är så nöjd säger vissa men just deras syskon/tvillingvagn imponerar mig inte. Visserligen kan man välja om barnen skall åka framåt eller bakåt men den har ingen delad sufflett samt att den är väldigt bred. Jag vill gärna ha barnen bredvid varandra så då kan vi plocka bort alla de smala, smidiga vagnar där de sitter över/under och på rad. Kvar står då Bugaboo Donkey. Prislappen på den är dock sinnessjuk.

Hade lilla bebisen fötts på våren/sommaren hade jag nog inte funderat så mycket på vagn. Då hade vi nog kört mer på bärsjal samt haft en enkelvagn. Jag vet att många sjalar året om men jag känner mig inte bekväm med det under vintern. Och i november knackar vintern på dörren. Well, det är ju några månader kvar. Men har ni erfarenheter, rekommendationer eller tips kring syskonvagnar får ni gärna skriva ett par rader!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag var budbärare och köpte en Emmaljunga duo åt en kompis för ett par veckor sedan. Och den är gigantiskt bred, och som du säger med stor suflett.

2012-06-15 @ 12:29:13
URL: http://svartvitkatt.blogg.se/
Postat av: Frida

HiHiHoHo! Go Donkey för sjutton! Visserligen dyr, men du kan kränga den för mer än halva priset som begagnad sen :)

2012-06-15 @ 12:40:06
Postat av: Emma

Jag har också sneglat lite på syskonvagnar (inte för vi behöver men kan ju inte låta bli :p). Har tyvärr kommit till samma slutsats, den svindyra Doneyn verkar bäst. Har iofs tänkt tvärtom angående sjal :p Här har resonemanget varit "om vi får barn på sommaren så blir det för varmt att sjala jämt, men på vintern är det ju lugnt att skjuta på syskonvagn ett tag till".



Moster har i alla fall en begagnad Urban Jungle som är lättkörd och har en bra prislapp. Har funderat lite på om man kan använda liggdelen "för länge" och på så sätt ha minstingen emot sig extra länge, vi gjorde så vår Emmaljunga när vi inte orkade gå ner i källaren för sittdelen, men det känns inte så säkert. Särskilt inte i en så liten liggkorg som syskonvagnarna har. Knepigt.

2012-06-15 @ 19:08:06
URL: http://lillalois.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Hmmm det är inte lätt att välja barnvagn. Den ska ju passa på många olika sätt. Vi var hos äldste sonen för ett par veckor sedan och hjälpte till med att skruva ihop deras första. Den var inte gratis kan jag säga, femsiffrigt belopp, men bra för att den passade långa föräldrar som de här två är.

2012-06-16 @ 06:48:59
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Carolina

Svägerskan har en donkey... Supernöjd. Själv tänker jag precis som du... Då faller ju alla andra bort.



Fördelen ned donkeyn är ju att man kan fortsätta ha den som singelvagn när stora barnet går själv.



Inga lätta val...

2012-06-17 @ 10:04:05
URL: http://sjomanshustrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0