Snälla människor

Idag fick jag ett telefonsamtal från vår vicevärd. När jag hörde att det var han fick jag hjärtat i halsgropen. Tänk om han skulle säga att vi inte får ha vagnen i trappuppgången längre? För egentligen får den inte stå där. Det är bara vaktmästaren som sagt att det är okej men han har väl inte överdrivet mycket makt. Men vagnen nämnde han inte. Däremot ville han erbjuda oss en ny parkering, närmare lägenheten. Han hade tänkt och funderat och enats med sig själv att det inte var rätt att en familj med småbarn skall stå långt ut på parkeringen. Jisses så glad jag blev. Att jag sen tackade nej till den nya parkeringen, då den vi har är amesome med högersidan helt fri, hör inte hit.
 
Jag utgår från att människor är snälla. Jag skulle inte orka att gå runt och vara misstänksam och negativ. Jag är medveten om att långt ifrån alla människor är snälla och det händer att jag blir besviken på allt från främlingar till vänner. Men så får man ett telefonsamtal som det idag och jag är åter övertygad. Människor är snälla. I alla fall vår vicevärd. För han behöver inte pussla med parkeringsplatserna. Det ingår inte i hans jobb. Men det värmer att han gör det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0