Skumbollar



För ett tag sedan blev vi utvalda testpiloter för Gilles skumbollar. Skumbollar är enligt mig ett rätt tråkigt bakverk och de här såg ju inte roligare ut efter att ha varit på Bornholm och ätit flödebollar. I Svaneke fanns ett litet chokladeri som sålde deras variant av skumbollar. En tjock botten av marsipan, riktig grädde (smaksatt om man så önskade) och doppad i ett tjockt lager av choklad. Jepp, det var precis så onyttigt som det låter. Kan verkligen rekommenderas med andra ord. De svenska massproducerade skumbollarna då. För att festa till det lite mosade jag dem lätt med en gaffel och hällde över en massa bär. Helt klart ett roligare sätt att äta dem och något jag kan tänka mig att bjuda på igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0