På Öland




Mina föräldrar är på besök den här helgen. Ett efterlängtat besök! Idag bestämde vi oss för att styra kosan över till Öland. Tog även med svärföräldrarna som bor strax utanför Kalmar och överraskade dem med picknick. Mina föräldrar är mycket ute i skog och mark. De plockar bär och svamp, fiskar, jagar, sover någon natt då och då i tält, hyr stugor, är intresserade av fåglar och djur. Svärföräldrarna är raka motsatsen. De har aldrig tältat och skall man resa bort så skall man sova på hotell. Punkt slut. Denna dag blev således lite av ett äventyr för dem.


Vi startade dagen nere på Öland södra udde. R, jag, Adam och min mamma gick upp i fyran Långe Jan. De resterande tre stannade på marken. Fantastisk utsikt där uppifrån även om det idag var disigt och regnet under förmiddagen hängde i luften. Efter ett besök i naturrummet skuttade sambon och jag iväg för att snabbt logga en geocache. Att låta den vara när vi parkerat 100 meter från den var omöjligt. Sedan bjöds det på kaffe och bulle.

Efter Ottenby styrde vi kosan norrut till Skärlöv där vi var och tältade förra veckan. Vårt lilla smultronställe på Alvaret. Vi dukade upp picknickbord innehållande det mesta. Smörgåsar med dijon-keso och kalkon, frukt och bär, ost och kex samt höjdpunkten från västkusten. Havskräftor. Mycket uppskattat. Svärföräldrarna tror jag var mest fascinerade av när vi drog igång stormköket för att koka kaffe. Utomhus! Med andra ord en mycket bra dag!

Kommentarer
Postat av: Tweety

Ni verkar ha haft det jättemysigt, hoppas vädret var med er. Har ju frågat dig innan om program för geochach till mobilen, men de programmet du rekommenderade funkar inte längre. Ha du några andra förslag? kram

2012-06-17 @ 11:39:25
URL: http://tweety26.wordpress.com
Postat av: Ulrika

Åh vad härligt det låter! Öland är riktigt vackert såhär på försommaren =D Kram från Ulrika

2012-06-17 @ 21:08:30
Postat av: S

Kan du inte skriva lite om den kommande bebisen? :) var den planerad? vet ni kön? hur ser du på den kommande tiden? osv :)

2012-06-18 @ 15:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0