Ny semestertur på gång

Det börjar dra ihop sig för ytterligare en liten tripp genom Sverige. Åker imorgon eller på torsdag och denna gång är det mina föräldrar som skall få dras med oss i några dagar. De bor på en ö i Bohusläns yttersta kustband, dock finns det broförbindelse så det är inte riktigt så isolerat som jag får det att låta. Däremot upplever just jag ön som isolerad, en plats som jag aldrig skulle vilja bo på. Det är tolv år sedan jag flyttade hemifrån och jag har aldrig längtat "hem". Däremot svider det lite att avståndet är så stort, att det trots allt tar cirka sju timmar med bil. Innan har jag inte tänkt så mycket på det, sen vi fick barn spelar avståndet större roll. När Adam träffar sina morföräldrar tar det ett tag innan han " litar" på dem eller vad man ska säga. Jag vet att det kommer bli bättre ju äldre han blir, jag har själv vuxit upp med morföräldrar på andra sidan landet, men lite trist är det.

Kommentarer
Postat av: Inga M

Exakt så är det för oss också, vi får åka tvärs över Sverige eller längs med för att träffa barnbarn i Umeå o Stockholm.
Det är trist.

Det låter i alla fall spännande med en ö så där, men jag kan tänka mig att det för många av oss skulle upplevas som lite ensligt.

2012-08-01 @ 08:36:31
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Inga M

Exakt så är det för oss också, vi får åka tvärs över Sverige eller längs med för att träffa barnbarn i Umeå o Stockholm.
Det är trist.

Det låter i alla fall spännande med en ö så där, men jag kan tänka mig att det för många av oss skulle upplevas som lite ensligt.

2012-08-01 @ 08:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0