Svammel

Jag har inget att skriva om känner jag. Inga knäppa funderingar. Inget spännande projekt. Jo, jag målar om en byrå. Hur kul är det på en skala? Jag hade väl kunnat fylla spaltmeter upp och spaltmeter ner om Adam och hans färdigheter. Hur han vrider sig som en ål när jag skall byta blöja så blöjbyten sker enklast sittande på golvet i skräddarställning med ena benet över honom. Han har även kommit på att man kan kasta ut nappen mellan spjälorna på natten. Jättekul tycker han, mindre kul tycker jag. Häftigaste grejen är ju ändå det här med tänderna. Två stycken är uppe och kinkigheten och de nattliga skriken är ett minne blott. Som sagt, jag kan babbla på i evigheter om honom men det känns inte heller kul. Inte för att jag inte gillar att prata om min underbara unge, snarare är det kasnke inte så kul att läsa om hur jag byter blöja eller letar efter nappar med en maglight nattetid?

Imorgon börjar jag på nästa projekt, att måla om Adams rum. Toaletten är klar sånär som på listerna och bild kommer när R kommit hem. Vilket för övrigt är om cirka tio dagar. Awesome. Adams rum blir det förhoppningsvis inte så mycket jobb med om tapeterna sitter fast när jag börjar måla. De tapeterna innehåller inte träflis. Halleluja. Rummet skall bli blått. Två olika nyanser av blått. Sen skall det upp lite wallies och kanske skall jag måla en och annan schablon. Det vore så kul om rummet var klart när R kommer hem. Så den stora frågan är hur mycket möbler man kan köra hem på en barnvagn?

Kommentarer
Postat av: Christine

Jag har bil. Du har körkort. Jag är skyldig dig en lunch på Ikea. ;)

2012-01-22 @ 21:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0