IKEA

Imorgon skall Adam och jag till IKEA med moster M. Moster M är inte Adams moster, inte heller min moster. M är min bästa vän och vapendragare. Vi lärde känna varandra genom att vi delade rum i ett kollektiv för många år sedan. Vi hängde upp lakan med silvertejp och låtsades att det var fina gardiner. Vi drack vitt vin och fnissade hela nätterna. Sådär som två 20åringar som hamnat alldeles för långt hemifrån gör. Åren gick, vi tog examen, började jobba men vår vänskap består. Och eftersom jag inte har någon syster så var det självklart att M skulle få den ärofyllda titeln moster.

Hur som. IKEA. Skohylla och klädhängare skall köpas. Exakt hur smart det är att köpa en klädhängare istället för hatthylla när man har en bebis som snart kommer börja förflytta sig kan man väl diskutera. Hemma hos föräldrarna brukar vi alltid surra julgranen så att den inte ska tippa, man kan väl surra klädhängaren också om Adam skulle intressera sig extremt mycket för den?

En badrumslampa skulle vi också behöva till mitt lilla projekt. Just nu hänger det två kablar ut ur väggen. Har dock satt en sockerbit på dem. Helt handfallen är jag inte. Jag är inte så jättevass på det där med el. Speciellt inte när kablarna inte är blå och svart/brun. Kan bli spännande. Att koppla ihop det hela ska jag väl se mig konst till men problemet är att jag behöver antagligen borra nya hål för en ny lampa. Hur vet jag att jag inte borrar där kablarna är? Eller det kanske är bättre att köra på sådana pluggar som man spikar in i gipsväggen? Någon som vet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0