Vi är så bortskämda

Vi var på BVC idag. Vår nya sköterska ställde lite allmänna frågor för att få sig en uppfattning om vilka vi är och hur vårat liv ser ut. Hon frågade om Adams kost och jag berättade om vad och när han äter. Sen frågade hon vad han åt på natten. Jag blev helt ställd. Natten? Vad har jag nu missat? Ska han äta då? Han sover ju på natten? När vi sedan berättade om lille herrns sömnvanor sa hon att det var sådant vi inte borde prata allt för högt om bland andra föräldrar. Vi är så bortskämda...

Ungen fick för övrigt en okej-stämpel i baken. Drygt 9,2 kilo väger kolossen och mäter 72 centimeter. Duktig bebis. Tänk att han har mer än tredubblat sin vikt nu. Hon var imponerad av hans kurva. Adam vägde ju knappt tre kilo när han tittade ut och inte så väldans mycket mer efter en månads amning. Efter att BabySemp gjorde entré i hans liv gick kurvan spikrakt upp och nu växer han precis som han "ska".

Hon frågade hur jag hade tagit sitauationen att sluta amma redan efter en månad och jag antar att jag kommer bli stenad nu av amningsfascister men jag är så glad att jag tog det beslutet. Ersättningen har fungerat klockrent för oss och resulterat i en bebis som växer och en mamma som orkar med vardagen. Win-win helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0