Mycket

Det händer mycket just nu. Händer mycket i verkligheten och lite i bloggen kan vi väl sammanfatta det hela med. Arbetet i lägenheten går framåt. Gästtoaletten är ju som sagt klar och jag tackar för de fina kommentarerna. Jag tackar för kommentarer överlag, jag har inte riktigt orken och tiden att svara på dem just nu. Adams rum är även det så gott som klart och gästrummet är möblerat och klart. Det kommer komma lite bilder nästa vecka. Imorgon kommer mina föräldrar på ett första besök i denna lägenhet och på måndag skall vi ha kafferep med sambons släkt. Efter det kommer bilderna. När de har fått se hur vi bor. Det är mycket kvar men det känns som om vi är en god bit på väg.

Det är inte bara i lägenheten det händer mycket. Det händer mycket i huvudet också. Tankar som snurrar och far. Saker som mal. Den framtid som kändes så avlägsen för ett tag sedan börjar nu komma farligt nära. Skall jag plugga till hösten måste jag söka i april. Om två månader. Då måste vi även sätta Adam i dagiskö.

Innerst inne vill jag inte att han skall börja på dagis i augusti. Det är för tidigt. Han kanske inte ens kan gå då?! Jag vill vara hemma ett tag till. Stundtals känns det som om jag vill vara hemma mer än ett bra tag. Vi har föräldradagar så att jag kan vara hemma hela hösten i alla fall. Jag tror jag skall göra så. Studier kan vänta. Jobb kan vänta. När allt kommer omkring så ska vi ju ändå jobba tills vi blir 75. Lika bra att ta en liten paus.

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Jag tror inte att Du ångrar Dig om Du väljer att vara hemma. Den här tiden kommer inte tillbaka, men det gör studier och jobb.

2012-02-18 @ 06:56:51
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0