Barnmat

När vi började introducera smakportioner för Adam gick vi direkt på burkmaten. Jag tyckte att det verkade alldeles för krångligt att göra egen mat och dessutom var jag livrädd för att jag skulle missa något livsviktigt eller att maten skulle bli rentav farlig på något sätt. När jag började bli varm i kläderna försökte jag göra egna puréer och det gensvar jag fick var gallskrik, gråt och kaskadkräkningar vid matbordet. Självförtroendet fick sig några ordentliga törnar.

Jag testade lite olika saker med helt olika smaker. Lax. Broccolli. Majs. Ägg. Omelett. Inget fungerade. Så jag gav upp. Tänkte att han får väl äta Sempers barnmat tills han flyttar hemifrån. Vad som fick mig att testa ännu en gång vet jag inte. Men efter den gången var det precis som om något lossnade och nu slinker allt ner. Köttfärssås, thaigryta med nudlar, laxburgare, fiskgrattäng, köttgryta med trumpetsvamp, pannkakor, frikadeller. Han får äta samma mat som oss och det går hur bra som helst!

Lite meckigt tycker jag att det är, på grund av saltet. Vi äter mycket fisk och det går inte att salta fisk efteråt. Jag är alldeles för bortskämd när det kommer till fisk. Men i det stora hela fungerar det bra och Adam äter nu hemlagad middag nästan alla dagar i veckan. Lunchen står fortfarande Semper för om det inte finns rester. Hur som helst så är det kul att se att han gillar samma saker som oss och inte har knorrat (läs kaskadspytt) över någonting de senaste veckorna.

Kommentarer
Postat av: Frida

Åh vad roligt att han äter på så bra av det som bjuds. Duktig kille och duktig mamma!

2012-02-27 @ 16:06:33
URL: http://lowemo.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0