Julkalender 2012 - Om mitt bästa julminne

 
Mitt bästa julminne är inte från julhelgen utan från andra advent 2010. Eftersom min sambo arbetar till sjöss händer det att vi får fira jul när det inte är jul eftersom han är på jobb då. 2010 var ett sådant år. Vi åkte på en liten miniweekend till Öland. Första natten bodde vi på en lantgård. Det hade snöat massor och ägarna hade tänt kaminen i den länga vårt rum låg i. Vi var helt ensamma och satt uppe på kvällen och åt räkor, drack cider och pratade framför brasan. Vi väntade då Adam, var väl i tredje, fjärde månaden. Ett nytt kapitel av livet hade börjat och allt kändes spännande. Dagen efter sken solen från en klarblå himmel. Vi drog på oss vinterstass och åkte ut på cachingrunda i snön. Till slut hamnade vi uppe på Halltorps Gästgiveri. Vi hade bokat ett rum där och åt ett gott julbord. Vi bytte julklappar, hade köpt dubbel uppsättning. En för vår julafton och en för den riktiga. Jag fick SATC-boxen och höll mig sedan sysselsatt resten av vintern!

Kommentarer
Postat av: Maria Berndtsson

Låter som en mysig liten jul. Jag har hittills firat med min familj när maken inte är hemma och med hans när han är hemma. Blir säkert samma nu med Sonja fast då lite extra firande med pappa innan jul.

2012-12-23 @ 22:05:02
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0