Julkalender 2012 - Om en favoritlåt

Jag vet inte om jag har någon favoritlåt. Jag har funderat och funderat men kommer inte på någon specifik. Lyssnar på väldigt blandad musik. Jag kan absolut ingenting. Jag kan tycka att en låt är bra och struntar sen i vem som gjort den, vilket år albumet kom, vem som var sångare i bandet och så vidare. Flera kollegor har skrattat åt mina spellistor i iPoden, lämnade den alltid kvar på bryggan eftersom det var så irriterande att komma upp klockan fyra på morgonen och inse att man inte har någon musik. Speciellt på Nordatlanten. Det är lite ont om radiostationer där.
 
En artist som jag alltid tyckt väldigt mycket om är Lars Winnerbäck. Upptäckte honom för snart tio år sedan och lyssnar fortfarande mycket på hans album i perioder. När jag nu sitter och tänker på favoritlåtar så kan jag bara komma på låtar som jag lyssnade på när jag arbetade till sjöss. Kanske för att jag lyssnade på musik på ett annat sätt då. Nu står radion bara på i bakgrunden. Mix Megapol blandas med Rockklassiker och då och då lite P4.
 
En låt som alltid fick mig pigg och på bra humör var Timo Räisänen med Sweet Marie. När livet kändes jobbigt var det skönt att luta huvudet mot den svala ventilen (fönstret) och gråta till Hero of War med Rise Against. Magnus Johanssons Magnus Pappa Är En Flygkapten är en låt som påminner om en väldigt rolig jul mitt ute i ingenstans. En annan låt jag gillar skarpt är Journey's Don't Stop Believing. Ja, som ni ser är det rätt blandat. Och någon direkt favorit har jag inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0