Utflykt

Jag håller på och packar dagtursäcken inför dagens lilla utflykt. Det ska bli en tur bortåt stans södra områden där vi har flera ologgade geocachar. Så promenad, lite geocaching och sen ska vi avsluta med lunch i en lekpark. Eftersom korvomanen fortfarande bara äter korv så tyckte jag att korv och bröd var passande utflyktsmat...
 
Har satt upp ett lite fånigt mål med geocachingen. Att vi ska ha hittat 312 stycken innan bebis i magen tittar ut. Varför just 312 kan man fråga sig. Jo, när Adam föddes stod räknaren på 112. Det vore "kul" om barnen hade samma startsiffra (läs: det vore enkelt för en förvirrad mamma att hålla reda på hur många gömmor de hittat när de sen börjar bli medvetna och intresserade av skattjakten). Adam kommer ju visserligen alltid ha ett försprång på 200 gömmor i sådana fall men är man storebror så är man!
 
Under det här dryga året med Adam har vi verkligen fått upp farten på geocachandet. Det är verkligen det perfekta tidsfördrivet när man är föräldraledig. Jag tror att många som är föräldralediga kan skriva under på att man aldrig promenerat så mycket som när man är hemma med små barn. Och promenaderna blir roligare när man ska leta efter en plastburk med loggremsa och penna i. Så är det bara. Så nu väntar jag på att Adam ska vakna, sen ska varmkorven stoppas ner i en termos och vi är ready for takeoff. Om vi når målet på 312 stycken innan liten i magen kommer återstår att se. 40 cacher på ett par månader är absolut ingen omöjlighet!

Kommentarer
Postat av: Tweety

Önskar att jag hade fått nys om Geochaching när jag var föräldraledig, för som du säger det blir många promenader. Tog förresten en idag, som jag har letat efter länge. Ha en skön onsdag, kramen

Svar: Haha, jag önskar snarare att vi inte varit så aktiva innan vi fick barn eftersom vi knappt har några kvar här i Kalmar ;) Härligt när man hittar en som man länge försökt och gått och klurat på!
Landkrabba

2012-08-29 @ 11:39:58
URL: http://tweety26.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0