Tehuva

 
Den här graviditeten har gjort mig lite knäpp. Jag avskyr normalt min symaskin. Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag önskat den en ond, bråd död. Men helt plötsligt vill jag sy. Problemet är ju att jag inte är särskilt bra på det. Här om dagen sydde jag en tehuva. Kalmars snedaste och knöligaste tehuva kan jag ju tillägga. Idag sprättade jag upp allt för att den lilla smålänningen i mig sa att jag inte kunde kasta tyg och stoppning, det var ju trots allt redan tillklippt och sicksackat. Så jag sprättade, gjorde om, gjorde (mer) rätt. Learning by doing. I höst behöver jag inte dricka kallt te! Att tyget inte är det snyggaste bortser jag från. Det var det jag hade hemma. Nu vet jag hur jag ska göra så det kanske blir fler. Men nu skall jag dricka te!
 

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Tehuvor är fantastiska! Jag fick en av min mamma, sydd av Marimekkotyg, efter att hon besökt mig i min första lägenhet och jag använt ylletröjor för att hålla kannan varm. Den tehuvan har använts flitigt och bor numera i den nya lägenhetens kök. Jättefin tekanna förövrigt!

Svar: Ja, den invigdes igår! Ska sy en till en väninna nu också, det var inte så svårt om man bara tog det lugnt och metodiskt. Blir nog en till till mig i något annat, finare tyg också. Men den här fyller helt klart sin funktion! :)
Landkrabba

2012-08-14 @ 09:13:21
URL: http://psychobabblebitch.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0