Sista veckan

Idag börjar sambons sista lediga vecka. Det känns vemodigt. Det är länge sedan jag tänkte så, att det bara är en vecka kvar. Normalt tar jag dagarna som de kommer och helt plötsligt utan förvarning är påmönstringsdagen där. Det blir lite som att rycka bort ett plåster, det är bättre att göra det snabbt istället för att gå och småpilla lite på det.
 
Igår kom jag på att det är tre månader kvar tills den nya bebisen ska göra entré. Det är nog det som spökar. Sambon åker om en vecka och kommer hem om en månad. Är hemma en månad och åker sen igen. Och kommer hem dagen efter den beräknade nedkomsten. Typiskt taskig tajming. Sjöpersonalchefer jobbar inte särskilt snabbt, i alla fall inte de jag stött på, så i dagsläget vet vi inte hur länge han ska vara tjänstledig. Kommer han hem två veckor innan? Kommer han vara hemma sex veckor? Eller tolv? Att han kommer hem vet jag. Personalchefen har bara inte svarat och antagligen inte ens funderat på det men det är inga problem. Men när livet är uppstakat i fyraveckorsperioder går allt så förbaskat snabbt. Så om tre månader har vi förhoppningsvis en liten bebis till! Skrämmande, nervöst och underbart!

Kommentarer
Postat av: Linda Claesson

Inte klokt vad fort tiden går! Snart är du tvåbarnsmamma. :)

2012-08-08 @ 08:39:37
URL: http://svartvitkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0