Höstkänsla i sommarvärmen

 
Idag tog vi med oss svärföräldrarna på kakbuffén i Kastlösa jag skrev om för ett par veckor sedan. Jag är helt kär i den! Småkakorna är underbara! Jag älskar småkakor. Jag skrev det i förra inlägget, jag skriver det igen: Har ni vägarna förbi Kastlösa på Öland så besök Amandas Café på Allégården!
 
Hur som helst. Det har varit en fin sommardag. Soligt och varmt. En typiskt bra dag i augusti med andra ord. Men en höstkänsla börjar smyga sig in i lägenheten. När jag tassar ur sängen på morgonen är det en annan luft i lägenheten efter att ha haft korsdrag hela natten. På kvällen tänder jag stearinljusen som stått orörda i flera månader. Jag dricker te. Jag kollar efter mysiga stickade tröjor på Tradera som rymmer en växande mage. Det är högsommar men jag längtar efter hösten. Jag gillar hösten, det är min favoritårstid. September är årets vackraste månad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0