Den blommiga väggen

 
Jag har inga före-bilder på vardagsrummet. Det enda jag har är den här bilden på TV-hyllan. Men man ser lite av hur tapeten såg ut innan. De övriga väggarna är vita. Fondväggen gav ett ganska rörigt och stressigt intryck. Så förra veckan köpte vi en pott med färg och den blommiga väggen är inte blommig längre.
 
 
Uppfräschningen av vardagsrummet är lite av en tillfällig lösning. Egentligen vill jag göra om allt. Bredspackla och slipa väggarna, för strukturtapet tillhör inte mina favoriter. Måla, tapetsera, sätta nya lister. Dock vet jag att jag inte fixar det. Inte själv och inte nu. Så det får vänta. Dock är jag nöjd med nödlösningen, färgen är snäppet ljusare än vad den ser ut på bilden ovan.
 
Soffhörnan. Skall ha upp en tavla ovanför soffan när vi fått tag på en bättre slagborr.

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Att ta itu med strukturtapeter är inte så lätt förstås, det kräver som du skriver bredspackling. Det låter som om du fixar det också. Eller anlitar ni proffs?

Svar: Vi har inte bestämt hur vi ska göra än. Ingen av oss har bredspacklat men jag kör lite efter principen "learning by doing". I vilket fall som helst så dröjer det nog ett tag innan det projektet drar igång eftersom det blir lite större än vad vi gjort innan. Är nöjd med "nödlösningen" tills vidare! :)
Landkrabba

2012-08-15 @ 08:10:48
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0