Tapetsering

Tålamod är inte min starka sida. Alltså är tapetsering ingen bra syssla för mig. Jag önskar att tapeterna satte upp sig själva. Smack, smack smack liksom. Limma, tapet upp, skära, klart. Nästa våd. Det är så det ser ut när man ser byggprogram på TV. Dock fungerar det inte likadant när jag försöker. Det är snarare limma, tapet upp, lossa tapet för den kom snett, klistra fast tapet igen, inse att man fått en stor luftbubbla i mitten, lossa tapet, sätta fast tapet, svära lite över att det kom en massa lim på våden bredvid och kanske slutligen få fast våden, luta sig tillbaks, ta en klunk öl och inse att den fortfarande hänger snett. Det ät tur att det är renoveringstapeter. Jag tapetserar, sambon går efter och spacklar de sneda skarvarna. Förhoppningsvis hinner vi tapetsera och spackla klart innan han åker på tisdag. Då är det bara målningen kvar och måla, det kan jag minsann!


Renovering i förra lägenheten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0