Värk i mammahjärtat

De gånger Adam gallskrikit är lätträknade. Och när han gjort det har det varit på grund av att maten inte kommit tillräckligt snabbt. När flaskan väl är ihopskakad och nappen i hans mun är han den underbara bebis han brukar vara. Idag hände det dock något som jag aldrig varit med om. Vi var på café. Sambon och jag fikade. Adam vaknade och fick en flaska BabySemp. Smaskens sa hela familjen och Adam satt i mitt knä och bajsade. När han var klar så gick jag för att byta blöja och i samma stund som jag tog av blöjan började han gallskrika. Inte skrika lite. Gallskrika.

Där låg han på skötbordet med bajs över hela rumpan och halva ryggen. Gallskrikandes. Var fullt med bajs på baksidan bodyn så den fick åka av. Sambon kom och knackade på dörren, sträckte in nappen. Jävla fanskap till toalett som släckte lyset efter det. Caféägaren vill tjäna pengar på kissnödiga kunder så efter att man låst upp släcks lampan för att man inte skall kunna gå på toa flera stycken på samma femma. Vi hade ingen mer femma och sambon fick stå med dörren på glänt. Adams skrik hördes över hela köpcentret. Jag inbillade mig att de andra gästerna tyckte jag var världens sämsta mamma. Att jag misshandlade min bebis. Det måste ha låtit så. Jag vet fortfarande inte vad som hände. Adam älskar normalt skötbordet!

Torka rumpan hjälpligt och på med ren body. Snabbt ut på parkeringen. Gung-gå framåt och samtigt sjunga Die Mauer som alltid är den enda lugna låt jag kan komma på när Adam är ledsen. Adam somnade utmattad i vagnen. Mitt mammahjärta värkte. Benen skakade. Jag mådde illa. Imorgon skall han få sina första vaccinationer. Jag mår illa bara jag tänker på det.

Kommentarer
Postat av: Tweety

Ibland är det inte lätt att vara mamma. Fick nyligen hålla min 5-åring för att han skulle kunna få en spruta & det var inte roligt. Men de brukar ge lite socker lösning till så små, både innan & efter sprutan. Du skall se att det går bra.Ha en bra kväll & glöm inte Idol ;-) Kram

2011-09-04 @ 17:32:18
URL: http://tweety26.wordpress.com
Postat av: Inga Magnusson

Jag kan föreställa mig paniken på toan i köpcentret, va jobbigt! Knepigt att han plötsligt blev så ledsen.



Det där med sockerlösning fungerar tydligen bra och förtar en del av smärtupplevelsen för barnet.



Jag minns att jag var en riktigt pjoskmamma när det gällde vaccinationer och hellre skickade gubben då, han har inte så ont av stickande.

2011-09-08 @ 05:10:42
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0