Latte-morsa

Jag måste dela med mig av min senaste upptäckt. Shells kaffe. Eller om det är SevenEleven. Vet att de hänger ihop på något sätt. Har skapat en ny rutin under min förmiddagspromenad. På väg hem går jag inom Shell, köper en kopp kaffe och latte-morsar mig sedan hemåt. Gott kaffe. Billigt kaffe. Och dessutom får man ett stämpelkort så sjätte koppen är gratis. Perfekt när ens lönespecar kommer från Försäkringskassan...

Någon latte-morsa är jag nog inte. Och kommer inte bli. Jag är alldeles för ohipp för det. Däremot är kaffe en kär vän som jag i perioder umgås väldigt mycket med. När jag jobbade som styrman drack jag en liter eller två per dag. När jag var gravid blev det bara ett par koppar per dag. Intaget har länge legat runt två koppar men sen jag upptäckte Shells 16-kronors-färskmalda-kaffe så känns det som om intaget kan öka något...


Lite småstissig sådär efter en kanna kaffe under morgonvakten....
Alltid lika skönt att somna, hög på koffein... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0