Hjälplös

Bredbandsbolaget verkar tycka att jag är deras favoritkund. Det är tredje killen som ringer på fyra dagar nu. De erbjuder telefon. De erbjuder TV. De erbjuder mobilt bredband. Jag är inte intresserad av något av dessa alternativ. Mitt internet funkar finfint. Ringer gör jag med mobilen. Och TVn har aldrig varit min favorit. Idag lät jag dock den stackars killen prata på.

- Distansavtalslagen. Bla bla bla. Testa i lugn och ro. Konsumentköplagen. Bla bla bla. Ringa kundtjänst. 16 MB. Trådlöst. Bla bla bla.

Som ni förstår så lyssnade jag mycket noga. Sen slog det mig. Svaret var glasklart.

- Det låter ju väldigt intressant men kan du ringa om två veckor? Min sambo är sjöman och jag är oförmögen att fatta egna beslut...

Det får bli mitt nya standardsvar när nya försäljare ringer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0