Brunchbuffé

I slutet av oktober skall vi ha namngivningskalas för Adam. Adam Sixten. Tillställningen skall börja med en ceremoni vid tolv för att sen efterföljas av något som skall likna en brunchbuffé. Vad vi ska ha för mat är lite oklart fortfarande.

Jag tänker mig lite blandade färska frallor. Jag tänker egengjorda färskostar på Kesella. Små spenatpajer med filodeg, gjorda i förslagsvis muffinsformar. Små laxbiffar. Kanske med hackade räkor och/eller surimi i. En stor grönsallad med diverse salladssorter, granatäppelkärnor och kanske pumpakärnor. En tomatsallad som går i rött, grönt och gult. Ett par dipsåser. Matiga muffins med fetaost och soltorkade tomater. Någon god juice. Smaksatt vatten. Jag vill bjuda på en nyttig, god och färgstark buffé. Vad tror ni om ovanstående? Har ni förslag på något ni tycker passar? Som tårta funderar vi på pannkakstårta, för att spä på brunchkonceptet. Pannkakor, färska bär och grädde.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Låter gott och mysigt! Det jag skulle kunna tänka mig ätt lägga till är några frukter, personligen älskar jag MELON! nomnom

2011-09-21 @ 08:09:08
URL: http://enlattarevag.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0