Brandman



Sambon är på kurs i Norge. Brand. Säkerhet. Sjukvård. Lite sånt där bra-att-ha-när-man-jobbar-på-båt. Sitter och kollar på bilder från när jag gick brandkurs. Det var roliga dagar. Roliga och lärorika. Vi ser så unga ut på alla bilder trots att det bara är tre år sedan. Tittar på bilder på mig och Mo. Mo, min vapendragare och bästa vän. Lite inofficiellt sådär så är hon moster till Adam. Moster Mo. Vi hade kul på brandfältet. Att elda är kul. Att släcka bränder är kul. Att spana på brandmän är kul. Det sistnämda tyckte Mo var så kul att hon döpte ett gosedjur efter en av brandmännen. Krokodilen bytte namn till Kroko-Dan. En dag såg vi den riktiga Dan på IKEA och betedde oss som fnittriga fjortisar. Antagligen ingen som ser någon som helst tjusning med detta virriga och minst sagt interna inlägg (och då vet inte ens Mo att jag bloggar!)

Appropå brandmän så har tydligen brandstationen öppet hus vid advent varje år. Väninnan från föräldragruppen, Christine, och jag ska dit med våra små michellin-kids. Vi ska göra en egen brandmankalender. Varje advent i tolv års tid ska vi gå dit och fotografera kidsen med brandmännen. Att Christines make är fotograf gör det hela ännu bättre. Han är dock inte riktigt lika intresserad av det lilla projektet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ooo....kul ide!

2011-10-26 @ 08:32:29
URL: http://thomasmatblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0