Äppelpajbuffé

Äppelpajbuffé.

Smaka på ordet. Visst låter det lite för bra för att vara sant? Jag kan meddela att det är inte det! På fiket på Kalmar Läns Museum är det nu äppelvecka och denna firas tydligen med en daglig äppelpajbuffé. Jag upptäckte det av en slump. Jag vandrade sakta runt i stan med Adam i sjalen. Vi skulle träffa ett par tjejer med deras bebisar för en fika. Vi var tidiga och vad är mysigare än att traska runt längs kajerna med en sovande bebis mot bröstet? Hur som helst såg jag plakatet för denna happening. Ringde Christine och meddelade nyheten. Vi bestämde att äppelpajbuffé lät hundra gånger bättre än tråk-kanelbulle på tråk-café. Och buffén? Wow! Himmelriket! Har ni vägarna förbi Kalmar denna vecka så får ni inte missa detta! Dagens tips helt enkelt.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh det låter mumma! :)

Sv: Jag gjorde cake-balls på ballerina-kladdkaka. Det blev riktigt gott! :)



Kram

2011-10-04 @ 20:31:25
URL: http://enlattarevag.blogspot.com/
Postat av: Viktoria - Pinkpastry

Detta låter som något jag skulle vilja besöka!

2011-10-05 @ 20:35:38
URL: http://pinkpastry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0