Visning

På söndag och tisdag är det öppen visning av vår lägenhet. Känns konstigt. Främmande människor ska gå omkring och kolla runt. Jag vet inte hur mycket jag skall städa. Att det ska vara rent är ju självklart men hur undanplockat och opersonligt ska det vara? Inför fotograferingen fick inte ens en enda jacka hänga kvar i hallen och fotografen muttrade och suckade när han såg skötbord och spjälsäng och sa att man normalt plockar undan sådant. Jaha?

Från mäklaren har vi fått ett papper om homestyling light. Det står att alla garderober skall vara städade. Det ska vara ordning i skafferierna. Det går inte. Vi har alldeles för mycket saker. Jag skall försöka gömma undan så mycket babystuff som möjligt men öppna garderobsdörrarna, det gör man på egen risk!

Om jag på en visning öppnade en garderob och det var oordning där skulle jag inte bry mig. Skulle ni? Skillnad skulle det kanske vara på en villavisning, om det var oordning i garage, förråd, snickarsjapp och så vidare. Då kanske man skulle börja undra hur huset egentligen är skött. Men om kläderna ligger i en hög i garderoben, om det väller ut leksaker ur en garderob, om det står en kasse med allmänt lösöre bland klänningarna. Jag skulle inte bry mig. Så jag hoppas att eventuella spekulanter inte är allt för känsliga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0