Resan

Då var vi back in business igen! Har varit fantastiska dagar hos mina föräldrar bland den bohusländska graniten. Resan dit och hem gick över förväntan. Adam skötte sig exemplariskt! Men det var ändå ett litet äventyr att åka tåg ensam med en bebis och ett ton packning. Lämnade vagnen hemma och det är väl både plus och minus med det.


Adam i den vagn jag och min bror låg i som barn

Var underbart att få träffa min familj! Har ett syskonbarn, en grabb som är två månader äldre än Adam, och det är lika kul att se honom varje gång. Man får en liten föraning om vad som komma skall... Han hade precis börjat säga bababababababa. Det längtar jag tills Adam gör. Just nu piper han som en kanariefågel dagarna i ända. Ofta får han till så höga toner att det skär i öronen!



Storm blev det ju också. Eller orkan snarare! Hörde rykten om att det på söndag natt blåste 37 m/s. Hela huset knakade och skakade och tegelpannor flög som pappersark! Fast inga större skador uppstod. Och tåget gick som vanligt när jag skulle hem, halleluja!

Kommentarer
Postat av: Siri

Stort tack för din kommentar - du fattade vad jag menade och det kändes skönt.

kram

2011-11-30 @ 21:06:51
URL: http://www.sirchen.blogspot.com/
Postat av: Inga M

Det var alltså nästan orkan i byarna. Vi var på en färja mellan Rödby o Puttgarden en gång i nåt liknande, åtminstone 30 sekundmeter. Men stora båtar går alltså inte in i hamn för dåligt väder utan uthärdar och väntar.

2011-12-01 @ 06:49:26
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: emma-isabella

Åhh vilken fin gammal vagn!



Allt bra?

Halkade in här via en annan blogg. Kul när man upptäcker nya bloggar.

kram

2011-12-02 @ 00:00:20
URL: http://motettslankareliv.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0