Den där dagen

Så var dagen kommen. Den där dagen. Dagen då det var dags att vinka av en tredjedel av familjen. Suck. Det är aldrig kul. Ett tag tyckte jag att det blev värre och värre för varje avsked men nu har det planat ut en aning. Nu är det mest jobbigt där och då. En månad går snabbt och jag vet ju att vi klarar oss bra.

Att vara sambo med en sjöman är ibland lite knepigt. Att dessutom själv vara sjöman gör inte saken enklare. Men när allt kommer omkring så har vi det riktigt bra. Hade R haft ett vanligt jobb hade han i bästa fall kommit hem när Adam får kvällsmålet. I sämsta fall hade han kommit hem efter att han somnat. Adam är väldigt punktlig när det kommer till kvällssömnen. Mellan 1758 och 1804 somnar han. Vi hade då fått helgerna tillsammans som en familj. Nu får vi varannan månad tillsammans. Dygnet runt. Det finns för- och nackdelar med båda varianterna. Men just nu passar det här oss bra!

Kommentarer
Postat av: Bella

Jag kan tänka mig att dessa avsked kan vara grymt jobbiga alltså. Så härligt att du ändå vänder det hela alltid till något bra att det även finns fördelar =)

2011-11-09 @ 12:18:47
URL: http://dripdrop2012.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0