Tiden har sin gång

När mina föräldrar var små har dom berättat att westerserier och filmer var det man tittade på på TV. 70-talisterna tittade på Grease. Själv har jag suttit bänkad många timmar framför That 70's Show. Ser ni mönstret? Ungdomar tittar på något som utspelade sig något decennium före dom själv var födda och fascinerades över om människorna verkligen var så knasiga. För att inte tala på kläderna. Det var något spännande över denna forntid.

Igår insåg jag att tiden har sin gång. På TV 6 visade dom en serie jag aldrig hört talas om innan. Den heter Glory Daze. Och den utspelar sig på mitten av 80-talet. Är 80-talet den nya forntiden? Betyder det att jag är en gammal fossil...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0