En sån där dag...

Jag vaknade imorse och var pigg och glad. En av sambons kusiner kommer på besök idag och det är så turligt att hon är min favorit av hans kusiner. Jag hade stora planer och skulle baka muffins med jordgubbar och vit choklad och projektet drog igång strax efter åtta. Vispade, rörde och så sjuss in i ugnen. Projekt kolasnittar påbörjades sedan och då upptäcker jag att jag har ju glömt äggen i mina lyxiga muffins! Blev sur och när muffinsarna var ute ur ugnen var de platta, degiga och oätliga. Så det som skulle hamna i min mage hamnade i sopkorgen. Tårarna sprutade och jag slängde snabbt ihop en hallonpaj istället. Jag ville inte baka hallonpaj. Jag ville baka lyxiga jordgubbsmuffins!

När såna här incidenter sker blir jag helt förkrossad. Jag gråter, jag snörvlar, jag svär. Det är något som börjat de sista veckorna. Det handlar om misslyckanden i hushållet överlag. En blomma som dör. En bebisstrumpa som inte kom med i tvätten bland de andra bebissakerna. Några misslyckade muffins. Jag känner mig som en dålig kvinna. En dålig blivande mamma. Hur ska jag kunna ta hand om ett barn om jag inte ens kan få med alla strumpor i tvätten eller slänga ihop några muffins?

Kommentarer
Postat av: Elins viktblogg

Nääää var inte så hård mot dig själv :((

2011-05-17 @ 10:59:21
URL: http://hejaelin.webblogg.se/
Postat av: Åge

Jag tror du blir världens bästa mamma jag!

2011-05-17 @ 16:51:28
Postat av: Tweety

Det är bara din hormoner som spökar. Du kommer bli en utmärkt mamma ;-) Kramen

2011-05-19 @ 11:04:11
URL: http://tweety26.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0