Päronsplitt

Jag insåg här om veckan att jag älskar päronsplitt. Det har jag egentligen alltid gjort men en dag i mataffären så insåg jag att just päronsplitt är det absolut godaste jag vet. Ingen direkt craving, mer som en blixt från en klar himmel. Päronsplitt. Måste ha. Nu. Nyss.

Jag hade en ruskigt dålig dag förra veckan. Jag försov mig, kletade mascara på kinden och hällde ut frukostfilen på bordet. Lägg till att kläderna inte passar och en dos hormoner och man får en ganska explosiv cocktail. Min underbara sambo torkade upp filen, sa att jag var fin, försökte krama mig. Han gjorde allt rätt, min underbara man, och jag betedde mig som en kossa. Jag gick aldrig till skolan den dagen. Jag gjorde ett försök men så fort jag kom utanför lägenheten började jag storböla och gick hem igen.

Anar ni hur glad jag blev när jag kom hem igen och insåg att frysen var fylld med päronsplitt? Nu till det fiffiga då. Enligt näringsinfon på lådan står det att en glass innehåller 55 kcal. Det är ju noll och ingenting. Som gravid kvinna bör man tydligen stoppa i sig drygt 2000 kcal per dag. Det motsvarar ungefär 40 päronsplitt! Och fattar ni hur bra det känns när man ligger ömklig i sängen och precis skall hugga in på en andra glass och veta att jag har ett par lådor kvar av dagsransonen. Lovely!

Nu har jag visserligen inte ätit 40 päronsplitt på en dag. Rekordet är faktiskt bara två. Än. Men just vetskapen gör mig så nöjd!


Kommentarer
Postat av: emsut.



Tror nästan att det ska flytta hem lite

päronsplit till mig också :)

2011-03-31 @ 15:13:20
URL: http://emsut.blogg.se/
Postat av: Philippa - 23 och snart tvåbarnsmamma

mitt päronsplitrekord är nog 5 st på en dag, har jag hemma så är de slut rätt fort ;)



Sv: vi har ju det mesta sedan dottern var liten, har fyllt på klädförrådet dock eftersom vi hade så oerhört få plagg i 50 till henne och framför allt är mycket av det vi har väldigt flickigt. babysittern som var begagnad då är trasig nu så det behöver vi en ny och vagn behöver vi en dubbel eftersom hon fortfarande åker vagn så fort vi är ute. sedan så hyrde vi babyskyddet, kanske blir samma denna gången, men det måste ju fixas också, annars har vi nog i princip allt vi behöver förutom förbrukningsgrejorna, ganska skönt faktiskt, även om vi måste gå igeom allt och tvätta mycket. kanske blir det en bärsjal också, det får vi se

2011-04-01 @ 10:08:21
URL: http://phlippans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0