Nystart

Det där med ny- och omstarter är knepigt. Så även när det gäller bloggande. Jag har haft två bloggar innan denna. Den första, en rosa, älskade jag. Jag bloggade i ett par år men tappade motivationen när jag fick veta att stora delar av min läsarkrets bestod av människor från den lilla ö jag kommer från. Jag ville inte att de, som mobbade mig som barn, skulle veta vad jag gjorde och hur jag levde mitt liv. Strax därefter startade jag en ny blogg. En anonym. Men omställningen blev för stor. Från att ha haft en väldigt personlig blogg till en helt anonym. Det låste sig.

Efter varje blogguppehåll (låter mycket mer fancy att säga det än idétorka) är jag fundersam på hur jag ska ta upp bloggandet igen. Ska jag fortsätta där jag slutade? Ska jag ge en resumé över vad jag gjort de sista veckorna? Ska jag göra något helt annat? När väl motivationen till att blogga kommit tillbas går jag och funderar på detta i några dagar med följden att inga inlägg blir till. Egentligen vet jag inte vad det är att fundera på.

En resumé skulle vara urtråkig. Vet ni vad jag gjort de sista veckorna? Ingenting. Eller allting. Det beror på hur man ser det. Skolarbete i drivor. Det var inte kul att skriva. Jag försökte skriva ett inlägg för några dagar sedan om mina tankar angående barndop. Jag raderade detoch loggade ut när jag insåg att jag skrev en akademisk text. Enligt Svenska Kyrkan är dopet... Som blivande förälder ställer jag mig tveksam... Dock kvarstår funderingar... Ja, ni hör ju själva hur det låter.

Men nu gör jag ett försök. Och om det blir en snustorr akademisk blogg kan ni väl säga till?

Kommentarer
Postat av: emsut.



Blir du ap-tråkig får du en stekpanna i huvudet :)

2011-03-31 @ 15:11:36
URL: http://emsut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0