Dagens mysterium

I början av förra sommaren köpte jag ett par jeansshorts. Jag vägde då cirka 10-12 kilo mer än vad jag gör idag så av förklarliga skäl är de lite stora. Att de är allmänt säckiga gör mig inte så mycket, det är trots allt boyfriend fit men förra sommaren såg de mer ut som slim fit. Problemet är att det känns som om de kommer trilla ner över rumpan vilken sekund som helst!

Till mysteriet då. Jag hittade ett skärp i byrålådan. Ett skärp jag köpte för många herrans år sedan och använt flitigt genom åren. Skärpet har alltid varit i minsta laget, har nog alltid haft det i yttersta eller näst yttersta hålet. Så idag när jag drog det genom hällorna på shortsen var jag övertygad om att det skulle passa bättre. Jag har trots allt inte vägt så här "lite" sedan 2006 och skärpet har jag som sagt använt en del genom åren. Men helt plötsligt stod jag där med ett par shorts som är både en och två storlekar för stora och ett skärp som sitter lite för tight i yttersta hålet. Mystiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0